Ciekawostki Strona główna

Uszkodzona ramka w telefonie iPhone to kosztowny problem klienta

O samej obsłudze serwisowej produktów Apple można napisać książkę. Producent oraz jego specyficzne podejście w zakresie napraw często zadziwia, czasem wręcz straszy, ale może też zaboleć. Powodem są oczywiście koszty ewentualnych napraw w serwisie Apple. Lekarstwem na ewentualny ból mogą być pogwarancyjne serwisy telefonów iPhone.

Dla większości klientów porysowane lub uszkodzone ramki nie stanowią większego problemu do czasu, kiedy urządzenie odmawia posłuszeństwa i potrzebna jest wizyta w serwisie iPhone. W takim przypadku w zależności od punktu napraw interpretacja z oceną technika może być dość nietypowa. Co ciekawe serwisanci nie są osamotnieniu w swoich decyzjach. Oprócz możliwości analizy u bardziej doświadczonych kolegów każda naprawa może być konsultowana bezpośrednio z producentem. Większość serwisów konsultuje się w takich sprawach, tylko w bardzo trudnych zgłoszeniach. Często dotyczących nietypowych uszkodzeń np. porysowanej ramki iPhone’a. Niestety, jeśli wada uszkodzonej ramki w jakikolwiek sposób dyskwalifikuje urządzenie do naprawy gwarancyjnej lekarstwem na „ból głowy” klienta może być tylko naprawa iPhone Warszawa, dokonując naprawy mechanicznej, a nie wymiany całego telefonu.

Pogwarancyjny serwis Apple może wymienić ramkę w telefonach iPhone

To bardzo nietypowe działanie. Wielu producentów bardzo zwraca uwagę na ramkę urządzeń, ponieważ może na świadczyć o tym, że urządzenie było używane niezgodnie z instrukcją obsługi. Tak przynajmniej twierdzą serwisy producenta opierając swoje opinie o wytyczne lub bezpośrednie konsultacje z gwarantem. Zupełnie inaczej pracują pogwarancyjne serwisy telefonów iPhone. W tym przypadku ramkę można wymienić bez potrzeby wymiany całego urządzenia. Musimy jednak pamiętać, że większość telefonów iPhone jest dość trudnych w rozkładaniu na części pierwsze. Wymiana samej ramki wiąże się z dokładną rozbiórką całego urządzenia. Dla serwisów iPhone, które borykają się z takimi działaniami to chleb powszedni.

Niestety na chwilę obecną tego typu naprawa możliwa jest tylko w pogwarancyjnych punktach napraw. Apple dotychczas nie wykonywało takich napraw (oficjalnie). Nie oznacza to, że producent nie potrafi wykonać takich działań. Najczęściej tak dokładne naprawy mechaniczne wykonywane są w ramach programu naprawczego. Różnice w obu serwisach telefonów zawsze będą się różnić. Apple ma ścisłe zasady obsługi, które w przypadku obsługi pogwarancyjnej są bardzo wygórowane. Zupełnie inaczej jest w przypadku serwisów, które wiedzą, że każdy telefon można rozebrać na części pierwsze nawet wbrew temu, co przeczy sam producent. Naprawy mechaniczne to już znacznie mniejszy problem klienta, bo jest on przede wszystkim tańszy niż w przypadku pierwszego serwisu. Niestety każdy koszt i uszkodzenie smartfon to problem klienta.