Połącz się z nami

MOTORYZACJA

Audi e-tron FE05 Nowy Rok rozpoczyna w Maroku

Dla Audi Sport ABT Schaeffler, sezon 2019 rozpocznie się w Afryce. W sobotę, 12 stycznia, w Marakeszu (Maroko) odbędzie się drugi wyścig tego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. W pierwszej rundzie Mistrzostw, jeszcze w grudniu, Daniel Abt i Lucas di Grassi finiszowali w pierwszej dziesiątce. Teraz, za sterami swych Audi e-tron FE05 zamierzają walczyć o wyższą stawkę.

 

Premierowy w tym sezonie wyścig Formuły E w Arabii Saudyjskiej, był dla teamu Audi Sport ABT Schaeffler pełen wzlotów i upadków. Po ciężkiej rundzie kwalifikacyjnej, finałowo Daniel Abt i Lucas di Grassi wywalczyli miejsca ósme i dziewiąte, zdobywając swe pierwsze w tym sezonie punkty. W sezonie ubiegłym, aż osiem razy z rzędu stawali na podium, a tym razem zmuszeni byli do powrotu do domu bez żadnego trofeum. „Już po tym pierwszym wyścigowym weekendzie w Rijadzie przekonaliśmy się, jak wysoki jest poziom i jak silna jest konkurencja w tym sezonie Formuły E. Wiele się nauczyliśmy, a dodatkowo zabraliśmy ze sobą do Niemiec całkiem sporo zadań domowych” – powiedział Dieter Gass, szef Audi Motorsport.

 

 

W związku z tym, przygotowania do drugiej z trzynastu rund Mistrzostw były bardzo intensywne. Już dzień po wyścigu w Rijadzie Nico Müller, który jest kierowcą testowym i doświadczalnym teamu, zgromadził cenne dane, które następnie zostały przeanalizowane i przetworzone przez inżynierów Audi w Neuburgu. „Każdy w naszej kwaterze głównej był bardzo zajęty upewniając się, że poprawiamy i optymalizujemy wszystkie obszary, co powinno umożliwić nam powrót na tor. Nasze cele się nie zmieniły: chcemy walczyć o zwycięstwa i zajmować miejsca na podium w każdej rundzie – a początek ofensywy już w Marakeszu” – podkreśla Allan McNish, dyrektor zespołu Audi Sport ABT Schaeffler. Jak przed każdym wyścigiem, przygotowania objęły również pracę w symulatorze. Maroko w kalendarzu imprez motorowych pojawiło się po raz pierwszy w styczniu 2017, w trakcie trzeciego sezonu Formuły E. Tamten wyścig połączony był z odbywającą się w tym samym czasie w Marakeszu Konferencją Klimatyczną ONZ „COP22”. “Circuit International Automobile Moulay El Hassan” – tor wyścigowy o długości 2 km 971 m. zlokalizowany na przedmieściach tej północnoafrykańskiej metropolii, to połączenie stałego toru wyścigowego z drogami publicznymi. Wśród fotografów popularne są niektóre z jego zakrętów, w tle których widać pięknie ośnieżone Góry Atlas.

„Bardzo chaotyczny wyścig w Rijadzie, to był dla nas bardzo ciężki początek tego sezonu. Na szczęście teraz to już tylko historia. Do Maroka jedziemy z ogromną wiarą w siebie, optymizmem i motywacją” – wyjaśnia Lucas di Grassi. „Nasze przypuszczenia w pełni się potwierdziły – konkurencja w tym sezonie Formuły E jest mocniejsza niż kiedykolwiek. Chętnie podejmiemy wyzwanie, bo w Marakeszu mamy zamiar pojechać naprawdę mocno.” Marakesz, poza Santiago de Chile i Rijadem, jest jedynym miejscem w kalendarzu Formuły E, w którym zespół Audi Sport ABT Schaeffler jak dotąd ani razu nie znalazł się na podium.

„Impreza w Marakeszu ma swój unikalny charakter i totalnie inną od Rijadu charakterystykę toru. Tutaj karty zostaną rozdane na nowo” – przewiduje Daniel Abt. „Po pierwszej rundzie mieliśmy czas by się skoncentrować na pracy nad naszymi występami i nad procedurami. Mam pełne zaufanie do całej załogi. W Marakeszu damy zupełnie inny „show” niż ten w Rijadzie podczas otwarcia sezonu.”

 

 

Wyścig w Maroku rozpocznie się o godz. 16.00 czasu lokalnego i transmitowany będzie na żywo przez stację Eurosport. Szczegóły dotyczące transmisji na innych stacjach i w innych kanałach dostępne są na stronie internetowej www.fiaformulae.com. Dzień po wyścigu, również w Marakeszu, zaplanowano kolejny dzień testowy Formuły E. Podobnie jak w Rijadzie i jak w ubiegłym roku w Maroku, za kierownicą jednego z Audi e-tron FE05 zasiądzie Nico Müller. Za sterami drugiego ulokuje się Jamie Green – kierowca dobrze znany z serii wyścigów DTM, w której dla czterech pierścieni jeździ od roku 2013. To będzie jego debiut w Formule E.

 

Źródło: Informacja prasowa

Czytaj dalej

MOTORYZACJA

Odholowano Ci samochód? Musisz zapłacić mandat i dodatkowe koszty w terminie, którego prawo nie określa

Odholowywanie samochodu to częsty obraz warszawskich ulic. Służby drogowe usilnie przestrzegają wszystkich przepisów pilnując również kierowców, którzy w sytuacji nieprawidłowego parkowania będą musieli liczyć się z mandatem 500 zł oraz kosztami postoju na specjalnym parkingu, a te wynoszą 41 zł za dzień. Z pomocą dla zapominalski kierowców przychodzi prawo, które w tym przypadku jest mocno dziurawe i co tu dużo mówić, sprzyja kierowcom narażając budżet miasta stołecznego Warszawy na straty.

 

Wszystko zaczęło się od zmiany przepisów w dniu 13 września 2019 roku. Dzięki nowym udogodnieniom dla mieszkańców Warszawy, od teraz nie trzeba płacić mandatu z góry za odholowanie pojazdu. Każdy posiadać zarekwirowanego samochodu może spokojnie odebrać samochód, regulując płatność w późniejszym terminie. Niestety przepisy, a właściwe legislacyjna próżnia nie wskazuje dokładnego terminu uregulowania należności za odholowany pojazd. Jak się okazuje wykorzystują to warszawscy kierowcy, którym nie spieszy się z uiszczaniem płatności już po odebraniu swojego samochodu.

 

 

Warszawski zarząd dróg w takim przypadku ma związane ręce, ponieważ ustawodawca nie przewidując terminu spłaty, pozostawił furtkę dla wszystkich kierowców. Od momentu zmiany przepisów odholowano już 300 samochodów, które jak się okazuje zostały odebrane przez swoich właścicieli. Wpłaty do stołecznej kasy uiściło zaledwie 70 kierowców, co tym bardziej obrazuje problem wynikający z dziury w przepisach. Pozostaje również pytanie, jak długo będzie trwał ten proceder?

 

Źródło: Eska – radio

Czytaj dalej

MOTORYZACJA

Rekordowy wynik Volkswagena w Polsce w 2018 roku

Rok 2018 Volkswagen zakończył na drugim miejscu w zestawieniu liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena. Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14.190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli Volkswagena znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9.192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6.847 egzemplarzy.

 

Mimo słabszego wyniku we wrześniu, na który miało wpływ wejście w życie nowej normy homologacji samochodów w oparciu o testy według WLTP, średnia miesięczna liczba rejestracji nowych aut Volkswagena była w ubiegłym roku o prawie 600 sztuk wyższa niż w 2017 roku. 4 miesiące z liczbą rejestracji wynoszącą powyżej 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6.397 sztuk nowych Volkswagenów zrobiły swoje. W 2017 roku liczba rejestracji nowych osobowych Volkswagenów tylko w dwóch miesiącach przekroczyła liczbę 5 tysięcy egzemplarzy.

Tradycyjnie, najlepsze wyniki pod względem liczby rejestracji osiągnęły Golf (14.190 sztuk) i Passat (9.192 egzemplarzy), ale na ogólny wynik ogromny wpływ miały SUV-y, których w gamie Volkswagena jest w tej chwili aż 5. Wśród nich największym wzięciem cieszą się Tiguan i Tiguan Allspace (łącznie zarejestrowano ich 6.847 sztuk), ale nowe T-Roc i Touareg też zaznaczyły swoją obecność. W 2018 roku na zakup T-Roca zdecydowało się 2.699 osób. Znacznie wzrosła również liczba rejestracji miejskich modeli Volkswagena – up!a i Polo. W ubiegłym roku rejestrowano je, odpowiednio, 2.659 i 5.358 razy. W wypadku up!a oznacza to wzrost o 38,49 procent, w wypadku Polo – o 36,23 procent w porównaniu do wyników uzyskanych w 2017 roku.

„Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO – niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49.103 do 56.049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.

 

Źródło: Informacja prasowa

Czytaj dalej
Reklama

Różne

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!